Wdrożenie systemu 5S  
  w obszarze usługowym   
     
 

 
     
  Firma usługowa  
  Branża: konsultingowa  
 

 
 

 
   
   
   
   
   
   
   
   
 
  Czas trwania projektu :  
  VI 2015-XI 2015  
   
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Potrzeby Organizacji :

  • Poprawa przepływu komunikacji w firmie.
  • Wyeliminowanie błędów i opóźnień we współpracy wewnętrznej wynikających z braku kontroli nad przebiegiem procesów.
  • Zwiększenie komfortu, wydajności i efektywności pracy.
  • Skrócenie czasu realizacji zleceń (m.in. obsługa klienta, ofertowanie, procesy rekrutacyjne).
  • Obniżenie kosztów i nadmiernych zapasów.
  • Stworzenie standardów poprawy pracy i dostosowanie ich do wymagań stanowiskowych.
  • Wprowadzenie zmian wizerunku w oczach klientów zewnętrznych i wśród pracowników.
  • Zmiana postaw i zaangażowania pracowników w proces poprawy funkcjonowania procesów.

Cele:

  • Poprawa przepływu komunikacji w firmie poprzez budowanie standardów i zarządzanie wizualne.
  • Lepsza organizacja biura, plików w systemach komputerowych oraz opracowanie lepszych standardów pracy.
  • Wdrożenie programów poprawy jakości i efektywności pracy.
  • Ujawnienie, otwarte komunikowanie i rozwiązywanie pojawiąjących się problemów.
  • Kreowanie postawy odpowiedzialności i zaangażowania w firmę poprzez włączenie pracowników w projekt budowania kultury ciągłego doskonalenia.

Koordynator merytoryczny:

Dorota Prędka

Praktyk z 10-letnim doświadczeniem pracy w firmach konsultingowo-szkoleniowych. Pełniła role menedżera w firmach działających w obszarze Lean Management. Pomaga organizacjom zwiększać produktywność, poprawiać organizację pracy i efektywność procesów wpływając na rozwój biznesu. Ma doświadczenie we współpracy z firmami produkcyjnymi, usługowymi i handlowymi w kilkudziesięciu sektorach i branżach. Posiada praktyczne doświadczenie w przygotowaniu i wdrażaniu złożonych projektów szkoleniowych i doradczych.

 

Podjęte działania :

ETAP I – Przygotowanie do realizacji projektu 5S

  • Audyt kultury organizacyjnej i procesów wewnętrznych metodą grup fokusowych i wywiadów indywidualnych.
  • Sprecyzowanie celów zmian i sesja potrzeb organizacyjnych z kadrą zarządzającą.
  • Stworzenie harmonogramu działań projektowych i powołanie zespołów projektowych.
  • Komunikacja i promocja projektu w firmie (artykuły, plakaty, gadżety).

ETAP I l – Praktyczne działania wdrożeniowe

  • Wdrożenie 5S – DZIAŁ REKRUTACJI
  • Wdrożenie 5S – DZIAŁ SPRZEDAŻY I MARKETINGU
  • Wdrożenie 5S – DZIAŁ FINANSÓW I KSIĘGOWOŚCI
  • Wdrożenie 5S – DZIAŁ ADMINISTRACYJNO – BIUROWY
  • Wdrożenie 5S – MAGAZYNYWdrożenie 5S – KUCHNIA
  • Wdrożenie 5S – OBSZARY WSPÓLNE (MEETING POINT, BIBLIOTEKA, POMIESZCZENIA FOKUSOWE)

ETAP III – Podsumowanie

  • Szkolenia wdrożeniowe dla pracowników różnych szczebli i działów wprowadzające do funkcjonowania organizacji wg nowych zasad i standardów.
  • Pomiar efektywności działań – wdrożenie systemu audytów.
  • Stworzenie programu ciągłego doskonalenia – KAIZEN.

Efekty:

  • Redukcja czasu przetwarzania dokumentacji 0 50%.
  • Skrócenie czasów obsługi klienta zewnętrznego i wewnętrznego 0 30%.
  • Wzrost efektywności pracy działów 0 30%.
  • Eliminacja zbędnych przedmiotów, zwolnienie powierzchni 0 40%.
  • Redukcja zapasów 0 30%.
  • Redukcja budżetu administracyjnego 0 15%.
  • Poprawa ergonomii, jakości i bezpieczeństwa pracy 0 40%.
  • Ustabilizowanie tempa pracy dzięki ograniczeniu zakłóceń i wdrożeniu standardów.
  • Wzrost zaangażowania pracowników poprzez wdrożenie systemu ciągłego doskonalenia







 
 

Integra Consulting Poland  |  ul. Górki 7  | 60-204 Poznań  | 61 661 30 80  |  biuro@integra-consulting.pl  |  www.integra-consulting.pl