Jak wygląda kompleksowy proces rekrutacji i selekcji?

Kompleksowa usługa rekrutacyjna polega na znalezieniu, dotarciu i pozyskaniu właściwego kandydata na zlecone stanowisko. Zanim przystąpimy do jej realizacji, szczegółowo omawiamy z Państwem profil poszukiwanego kandydata – poznajemy Państwa potrzeby, oczekiwania i wymagania. Ze swej strony dzielimy się wiedzą dotyczącą aktualnej sytuacji na rynku pracownika. Dyskutujemy dostępne możliwości, zabezpieczające Państwa potrzeby oraz uwzględniające realia rynkowe. Wymieniamy doświadczenia, ustalamy warunki współpracy. Po akceptacji wszelkich kwestii formalnych przystępujemy do realizacji zlecenia.


Proces rekrutacji i selekcji może mieć formułę standardową (głównym narzędziem selekcji jest wówczas tradycyjny wywiad – rozmowa/spotkanie – wzbogacony o elementy case study, scenek, zadań) bądź może zostać rozbudowany o dodatkowe elementy oceny kompetencji/potencjału kandydatów, np. metodę Assessment Center czy testy psychometryczne. Działania możemy prowadzić w sposób jawny (informując kandydatów, jakiej firmy dotyczy rekrutacja, mówić o tym w rozmowach czy umieszczając nazwę i logo Państwa firmy w obrandowanych ogłoszeniach) lub poufny (występując jako firma rekrutacyjna, która poszukuje określonego kandydata dla swojego klienta). W tym drugim przypadku personalia pracodawcy zdradzamy jedynie wybranym osobom, zaakceptowanym przez Państwa dla celów dalszej selekcji. Większość procesów realizujemy w formie rekrutacji jawnych i taką też formę na ogół rekomendujemy naszym klientom, chyba, że są powody, dla których zasadne/konieczne/potrzebne jest zachowanie statusu poufności. 

W trakcie trwania rekrutacji, jak i po jej zakończeniu jesteśmy w kontakcie z Państwem i kandydatami zaangażowanymi w proces. Na bieżąco raportujemy Państwu przebieg, a kandydatom status procesu. Dbamy o transparentność. Budujemy partnerskie relacje.


Proces rekrutacji i selekcji obejmujący dodatkowe metody ewaluacji kandydatów

  • Rekrutacja i selekcja wstępna
    • Pozyskiwanie aplikacji (w tym kampania ogłoszeniowa, poszukiwania bezpośrednie, baza kandydatów, polecenia, networking).
    • Preselekcja i analiza dokumentów aplikacyjnych.
    • Rozmowa selekcyjna z wybranymi kandydatami (wywiad telefoniczny)
  • Rozmowy kwalifikacyjne
    • Wideokonferencje i spotkania bezpośrednie
    • Kompleksowa ocena doświadczeń, kompetencji i potencjału kandydatów (ustrukturyzowany wywiad biograficzny i behawioralny oraz elementy scenek / zadań, testy wiedzy, case study)
  •   Raporty indywidualne
    • Przygotowanie i przekazanie raportów o kandydatach rekomendowanych do spotkań indywidualnych po stronie klienta.
    •  Spotkania, po wcześniejszych uzgodnieniach, mogą odbywać się przy udziale konsultanta ICP.
  • Assessment Center
    • Celem uzupełnienia procesu oceny kompetencji kandydatów proponujemy przygotowanie i przeprowadzenie sesji Assessment Center (ocena do 5 kompetencji w zadaniach indywidualnych i grupowych; 1 sesja x 1 dzień dla max. 5 kandydatów).
    • Sesja AC jest opcjonalnym elementem procesu.
  •   Badanie Extended DISC*
    • Przeprowadzenie testu Extended DISC służącego weryfikacji naturalnych talentów / potencjału wraz z raportem i feedbackiem dla klienta i kandydata (rekomendowane dla max. 2-3 finałowych kandydatów, szczególnie pod kątem stanowisk handlowych lub menedżerskich).
    • Analiza Indywidualna Extended DISC jest opcjonalnym elementem procesu.
  •   Decyzja selekcyjna
    • Podsumowanie informacji o kandydatach biorących udział w procesie.
    • Decyzja o zatrudnieniu bądź odrzuceniu wybranego kandydata lub kandydatów.
    • W przypadku odrzucenia wszystkich kandydatów ponawiamy proces od początku.
Kontakt

Paulina Popławska-Klekotko

tel/fax.: 61 661 30 80
tel. kom.: 885 444 449 p.poplawska@integra-consulting.pl Wyślij zapytanie